آرایشی و زیبایی

آرایش ملایم تنها در ۵ دقیقه!

makeup light

تکنیک های ساده برای یک آرایش ساده

امروزه آرایش ملایم به مرور زمان جایگزین آرایش های غلیظ شده است چرا که بسیاری از بانوان به دنبال زیبایی طبیعی و شادابی پوست خود هستند و این مسائل تنها با انجام آرایش ملایم میسر خواهد بود. طبق نظرسنجی هایی که محققان آمریکایی انجام داده اند درصد بالایی از بانوان با آرایش ملایم اعتماد به نفس بیش تری داشتند، زیرا با پذیرفتن چهره طبیعی و واقعی خود زیبا تر و البته جوان تر به نظر می رسند. به هر حال فرم و شکل طبیعی صورت، طرفداران بسیار بیش تری در سر تا سر دنیا دارد و همین عامل باعث شده[egg id=”2″] است تا آخرین مد های آرایشی روز دنیا از انواع ملایم آن ها باشند.

  • برای به وجود آوردن یک آرایش ساده چه کارهایی باید انجام دهیم؟

برای انجام آرایش ملایم لازم است تا ابتدا پوست صورت خود را برای آرایش آماده کنید. لازم است تا شما پیش از آرایش صورت خود، پوست را با یک شوینده ملایم شسته و اجازه دهید پوست تان نفس بکشد.
سپس برای آن که پوست خود را آماده پذیرش کرم های آرایشی کنید، می توانید از کرم های مرطوب کننده رنگی (برای پوست های خشک) و یا کرم های بدون چربی (برای پوست های چرب) استفاده نمایید. اما انجام آرایش ملایم بر روی هر کدام از بخش های صورت، نیازمند آگاهی از تکنیک های ویژه ای است که در ادامه به طور کامل آن ها را توضیح می دهیم.

  • فونداسیون صورت را به طور صحیح انجام دهید

در آرایش ملایم سعی می شود تا صورت طبیعی جلوه گردد بنابراین اگر هاله ای از لکه ها و یا حتی کک و مک پوستی نمایان باشد، نه تنها بد و آزار دهنده نیست، بلکه همگام و هماهنگ با آرایش ملایم است که به زیبایی چهره شما را نیز افزایش خواهد داد. اگر چه فوندانسیون صورت را یکدست نشان می دهد اما صورتی که فوندانسیون شده است به وضوح مقدار زیاد مواد آرایشی را بر روی خود نشان می دهد که این امر خود با آرایش ملایم صورت مغایرت دارد.
بنابراین تا جایی که می توانید و اگر مشکل خاصی در پوست صورت خود ندارید فوندانسیون را کنار بگذارید و یا این کار را بسیار کم انجام دهید و استفاده از کرم های ضد آفتاب را جایگزین آن نمایید . در آرایش ملایم باید از کرم پودر با پوشش کم وسبک یا از کرم‌های BB یا مرطوب کننده رنگی یا ضدآفتاب رنگی برای پوشش مختصر صورت استفاده کنید. استفاده از این نوع محصولات نسبت به کرم پودر ساده‌ تر هم هستند و علاوه بر آن وقت کمتری از شما می گیرند.

  • استفاده از درخشان کننده های پوستی

یکی از اصول آرایش غلیظ این است که از کرم پودر های مات کننده نیز برای بخشی از پوست صورت استفاده می کنند که اگر چه ممکن است زیبا به نظر رسیدن کمک کند اما در کنار آن جلوه ای مصنوعی و غیر طبیعی به چهره تان خواهند داد، بر خلاف آن اما درخشش در صورت و انعکاس نور کمک می‌کند که چهره شما سالم، طبیعی و جوان دیده شود، بنابراین در آرایش ملایم بیشتر به دنبال درخشش بیش تر پوست خود باشید.
برای آن که بتوانید در آرایش ملایم صورت خود درخشندگی ایجاد نمایید، شما می‌توانید یک قطره درخشان کننده مایع به مرطوب کننده خود اضافه کنید و آن را روی صورت بمالید تا صورت شما درخشان شود و طبیعی جلوه کند. اما اگر قصد ندارید تا همه صورتتان براق به نظر برسد تنها کافی است تا کمی از این ترکیب را روی برحستگی گونه‌ های خود بزنید و یا از براق کننده‌ های استیکی استفاده کنید و آن را روی گونه بمالید تا چهره شما شاداب‌ تر و طبیعی تر شود.

  • در آرایش ملایم از رنگ های گرم بیشتر استفاده کنید

هنگامی که قصد دارید تا با به کارگیری آرایش ملایم صورت خود را طبیعی تر جلوه دهید، ترجیحا بهتر است که تا از رنگ های گرم برای زیبایی چهره تان استفاده کنید. رنگ های گرم خود شامل طیف وسیعی همچون کرم، کالباسی، مسی، گلبهی و صورتی ملایم و… هستند که شما با توجه به رنگ پوست خود می توانید بهترین آن را انتخاب کنید.

  • استفاده از پالت سایه

برای ایجاد سایه در آرایش ملایم فقط کافیست تا یک رنگ که کمی تیره تر از رنگ پوست خودتان می باشد را انتخاب کنید. سایه را به تدریج از تیره به روشن بزنید تا طیف رنگی ملایمی داشته باشد و هنگام آرایش دقت نمایید که سایه تان خط و لبه نداشته باشد.

  • استفاده از مداد های رنگی چشم

در آرایش ملایم سعی می گردد که آرایش کم تری بر روی چشم انجام شود تا چهره طبیعی تر به نظر برسد اما اگر شما اصرار دارید که از مداد های چشم نیز برای افزایش زیبایی چهره تان استفاده کنید، می توانید تا از مداد های رنگی چشم بهره ببرید و جلوه زیبا تر و متفاوت تری به آرایش ملایم خود بدهید.

  • بهتر است در آرایش ملایم از رژگونه استفاده نکنید

بسیاری از بانوان، رژگونه را جزئی جدا نشدنی از آرایش صورت خود می دانند در حالی که اگر صورت شما به اندازه کافی در قسمت گونه ها سرخ باشد، استفاده از رژگونه یک عمل اضافی به شمار می آید و صورت تان را غیر طبیعی می کند اما اگر چهره شما حالت تک بعدی دارد و بر روی گونه ها سرخی وجود ندارد، می توانید تنها مقدار اندکی از رژگونه‌ ها استفاده کنید تا صورت شما را جذاب‌تر و جوان‌تر نشان دهد. برای استفاده از مقدار کمی رژگونه در آرایش ملایم ترجیحا بهتر است تا به جای رژگونه‌ های پودری که حالتی مصنوعی به وجود می‌آورند از انواع رژگونه های کرمی و مایع استفاده نمایید. یک رنگ ملایم و مناسب برای رژگونه مایع انتخاب کنید و مقدار خیلی کمی از آن را روی برجستگی گونه‌ها بزنید و محو کنید.
دقت داشته باشید که اگر پوست شما ته رنگ زرد دارد از رژگونه مرجانی و اگر ته رنگ صورتی دارد از رژگونه صورتی کمرنگ استفاده کنید. اگر پوست تان متوسط و تیره رنگ است نیز رژگونه‌های طلایی-صورتی بهترین انتخاب برای افزایش زیبایی چهره تان هستند.

  • پنهان کردن نواقص صورت با استفاده از کانسیلر

اگر روی صورت تان مقدار زیادی لک، خال و جای جوش دارید، یا دور چشمان خود حلقه تیره دارید، لازم است تا در آرایش ملایم نیز از کانسیلر استفاده کنید. یادتان باشد، کانسیلر روشن چشم، برای زیر چشمان و کانسیلر روشن برای سایه روشن دادن به پوست می باشد.

  • ابرو ها نقشی مهم در زیبایی صورت ایفا می کنند

زیبایی ابرو ها نقش بسیار مهمی در زیبایی چهره شما دارند، با رسیدگی به ابرو های خود خواهید دید که چهره تان دچار تغییراتی زیادی شده است بنابراین از آرایش و مرتب کردن ابرو های خود هرگز غافل نشوید. هنگامی که قصد دارید تا یک آرایش ملایم و زیبا بر روی صورت خود انجام دهید از یک ژل ابروی تیره کننده استفاده کرده و موهای ابرو را به سمت بالا شانه کنید، اگر ابروهای پراکنده‌ای دارید با یک مداد ابرو خطوطی موازی خطوط طبیعی ابرو و تنها داخل کادر ابرو بکشید تا فضای ابرو پر شود. سپس اطراف ابرو را به دقت تمیز کنید و موهای زائد رشد کرده را بردارید تا خط های ابرو تیز و مشخص شود، به این صورت شما تنها با رسیدگی به ابرو های خود موفق شده اید تا گام مهمی به سوی افزایش زیبایی صورت خود بردارید.

  •  از فر مژه و ریمل قهوه ای استفاده کنید

فر کردن مژه ها در آرایش ملایم بسیار موثر است چرا که در آرایش ملایم عملیات خاصی بر روی چشم صورت نمی گیرد و فر کردن مژه می تواند به زیبایی چشم ها و چهره شما کمک کند. فر کردن مژه ها راه های مختلفی دارد که رایج‌ترین آن استفاده از فرمژه می باشد.

  • آرایش ملایم روی لب‌ها داشته باشید

باید استفاده از رژ لب مایع، جامد براق و مات را کنار بگذارید اما برای آن که لب های شما خشک و بی رنگ نیز نباشند، می توانید از مقداری بالم لب استفاده کنید و در انتها با مداد لب هلویی یا صورتی کم رنگ سطح لب را کادرب بندی کرده و پوشش دهید. بالم لب باعث می‌شود رنگ مداد لب پراکنده شود و حالتی طبیعی پیدا کند که به هدف شما از آرایش ملایم کمک خواهد کرد.

هم اکنون مینواتید به دسته آرایشی فروشگاه هاله اسپارکل عرضه کننده معتبر ترین برند های آرایشی وارد شوید و محصولات آرایشی خود باب سلیقه خود را انتخاب و سفارش دهید.

همچنین میتوانید در صورت نیاز با ما در تماس باشید و از مشاوره رایگان ما نیز بهرهمند شوید:

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *